
Strategy Analytics گزارش سه ماهه خود را در مورد بازار تلفن های هوشمند اروپا منتشر می کند و جالب است بدانید که این بازار خط کش جدیدی پیدا کرده است! در سه ماهه دوم سال 2021 ، شیائومی توانست با 25.3 درصد سهم بازار ، پرفروش ترین برند تلفن در اروپا شود. البته غول کره ای در فاصله بسیار کمی در رتبه دوم قرار دارد و تحلیلگران پیش بینی می کنند که رقابت بین شیائومی و سامسونگ در ماه های آینده همچنان داغ خواهد بود.
شرکت | حجم عرضه (میلیون) | سهم بازار در سه ماهه دوم سال 2021 | تغییر سالانه |
شیائومی | 12.7 | 25.3 درصد | 67.1+ درصد |
سامسونگ | 12 | 24 درصد | 7 درصد |
سیب | 9.6 | 19.2 درصد | 15.7+ درصد |
اوپو | 2.8 | 5.6 درصد | 180+ درصد |
ریلمی | 1.9 | 3.8 درصد | 1800+ درصد |
سایر تولید کنندگان | 11.1 | 22.2 درصد | 20.1 درصد |
جمع | 50.1 | 100٪ | 14.4+ درصد |
بوریس متودی ، مدیر اجرایی Strategy Analytics ، معتقد است که بازار اروپا به دلیل بهبود نسبی شرایط کرونر ، از رونق خوبی برخوردار شده است. موفقیت شیائومی در این بازار تا حد زیادی به دلیل عملکرد برجسته آن در روسیه ، اوکراین ، اسپانیا و ایتالیا است. جایی که مشتریان به شدت از گوشی های قدرتمند و البته مقرون به صرفه از سری می و ردمی استقبال کردند.
سامسونگ تنها شرکتی است که در بین 5 تولیدکننده برتر در سه ماهه دوم سال 2021 افت کرده و گوشی های کمتری عرضه می کند. نیل موستون ، یکی دیگر از مدیران عامل Strategy Analytics ، دلیل این امر را حضور روزافزون اپل در بازار محصولات گران قیمت از یک سو و در دست گرفتن بازار ارزان قیمت توسط خرده فروشان چینی ، از سوی دیگر می داند. برخلاف تصور ، شرکت کره ای نتوانست از افت هواوی استفاده کرده و موقعیت خود را در بازار متوسط تقویت کند. اما حداقل به لطف سری Galaxy A و مدل های جدید ، توانسته امیدها را تا حد زیادی زنده نگه دارد.